Acquireren kan je leren

Praktijkgericht     Interactief     Leerzaam

Het juridische vak, ambacht zo u wilt, heeft u geleerd. Uw praktijkontwikkeling verdient dat ook. Want acquireren kan je leren. Bijvoorbeeld met een acquisitie workshop of training.

Bezoek een van onze evenementen voor acquisitie en profilering. Deze zijn altijd praktijkgericht, interactief en leerzaam. Kenmerkend:

  • Kennisverbreding en -vergroting.
  • Diepgaander inzicht in hoe u relevante klantkennis verzamelt èn benut.
  • Praktische sessies over implementatie van uw plannen en ideeën.
  • Interactief met veel ruimte voor uw individuele vragen en uitdagingen.
  • Leerzaam want direct toe te passen in de eigen praktijk.
  • Deskundig want gebaseerd op 10+ jaar ervaring met kantoren en professionals.

Acquireren kan je leren

Workshop – hele of halve dag, gericht aan het werk, focus op vergroten van vaardigheden: zelf doen.

MasterClass – verdiepend, kort durend, voor de meer ervaren notaris of advocaat.

Training – aangepast aan elk niveau van ervaring, hele of halve dag, vergroot het inzicht en bewustzijn, geeft instrumenten en richting.

Inspiratie sessie – 60 tot 90 minuten prikkelende praktijkvoorbeelden en de concepten en de strategie er achter, stimuleren actie en out-of-the-box opereren.

Weg met de omzetlekkages  (webinar)

Dinsdag 27 oktober 2020
Donderdag 29 oktober 2020
12.30 – 13.00 uur

Een lunchwebinar over het oplossen van deze lekkages. U krijgt inzage in een werkwijze die ervoor zorgt dat uw 20% niet-betaalde uren wèl worden bijgeschreven op de bankrekening.

Terwijl u een broodje eet (dat moet ook gebeuren) luistert u naar een interactieve presentatie over een nieuwe acquisitiemethode.

Praktijkgericht, interactief en leerzaam.

Dit webinar is online: corona-proof en gemakkelijk.

Direct aanmelden of stuur een email aan: redactie@legalBizDev.nl

Voor wie ?

Voor moderne advocaten en notarissen die snappen dat het stoppen van omzetlekkages een zéér eenvoudige manier is van geld verdienen.

Voor professionals die begrijpen dat hun inzet, discipline en uithoudingsvermogen hèt verschil kunnen maken in acquisitie.

Wat u mag verwachten

In 30 minuten de inzichten en inspiratie om uw niet-betaalde uren echt aan te pakken. Op een cliëntvriendelijke manier.

Programma
  • Introductie
  • Omzetlekkage in 3 varianten
  • Oorzaak & gevolg
  • De oplossing: een nieuwe acquisitiemethode
  • Q&A

Logistiek & kosten

  • 12.30 – 13.00 uur
  • Online (de link ontvangt u na uw aanmelding)
  • Deelname is gratis
    Maar niet vrijblijvend: deze methode werkt dus dit wilt u ook kunnen.

Lees hier de blog over de optimale oplossing voor omzetlekkages:
Hoe betere acquisitie zorgt dat alle gewerkte uren 100% betaald worden“.

Mini-MasterClasses

Blijf commercieel fit tijdens de lockdown

Elke woensdag in Mei/Juni 2020

Voor advocaten en notarissen die tijdens de lockdown hun cliëntrelaties willen blijven onderhouden en tegelijkertijd hun praktijk een schwung willen geven. Kortom, voor hen die kiezen voor versterking van business development.

Want acquireren kan je leren.

Mini MasterClass advocatuur notariaat

15 Mini-MasterClasses op het gebied van marketing, communicatie, cliëntenbinding en acquisitie.

minimasterclass-2020-onderwerpen

Dé perfecte manier voor jou en alle andere moderne en ambitieuze advocaten om tijd te besteden aan het versterken van je kennis & vaardigheden in acquisitie: praktijkgericht, interactie en leerzaam. Want acquireren kan je leren.

De Legal Business Development Mini-MasterClasses© met daarin vele verschillende onderwerpen op het vlak van profilering, acquisitie en cliëntenbinding.

Bekijk HIER de brochure

Elke woensdag in Mei/Juni 2020 –  online

Direct aanmelden of stuur een email aan: bestellen@legalBizDev.nl

Voor wie ?

Voor moderne advocaten en notarissen die

  • de lockdown mede benutten om hun kennis & inzicht bij te spijkeren, en
  • daar concreet mee aan de slag willen gaan.

Wat u mag verwachten

  • 5 woensdagen, elke ochtend 3 sessies om zelf uit te kiezen.
  • 15 Mini-MasterClasses van 30 minuten elk.
  • Interactief
  • Leerzaam
  • Praktijkgericht

Logistiek

  • 3 sessies per dag  9.00 / 10.00 / 11.00 uur
  • Locatie: Online via Zoom – inlogcode & password ontvangt u per mail

Kosten

  • Vooral uw eigen tijd & aandacht
  • De eerste 2 sessies zijn gratis
  • Vanaf 3 of meer sessies: €75 per sessie (excl. BTW)
legal business development summerschool-2020

Summerschool “legal business development”

20-24 Juli 2020,  Den Haag

Straks gaan de partners met hun gezinnen weer met vakantie en hou jij het kantoor draaiende en hou je de cliënten tevreden, toch?

Hét handige moment voor cliëntgerichte advocaten om te investeren in de eigen toekomst en ontwikkeling van de praktijk: acquireren kan je leren.

Praktijkgericht, interactief en leerzaam.

De Legal Business Development SummerSchool© bevat alle relevante onderwerpen op het vlak van profilering, acquisitie en cliëntenbinding.

Daarom de Legal Business Development SummerSchool© met daarin vele verschillende onderwerpen op het vlak van profilering, acquisitie en cliëntenbinding.

20-24 Juli 2020  –  Den Haag

Direct aanmelden of stuur een email aan: bestellen@legalBizDev.nl

Uitgebreide informatie en beschrijving van elke sessie, vindt je HIER.

programma legal business development summerschool 2020

Voor wie ?

Voor moderne advocaten en notarissen die

  • De zomerperiode benutten om hun kennis & inzicht bij te spijkeren en daar concreet mee aan de slag gaan.
  • Niet stil zitten & absorberen, maar actief betrokken en praktisch aan het werk.

Wat u mag verwachten

Een serie korte praktijksessies over Legal Business Development.

  • Elke dag 3 sessies om zelf uit te kiezen.
  • Interactief
  • Leerzaam
  • Praktijkgericht
  • Persoonlijk (6-8 deelnemers per sessie)

Logistiek

  • 3 sessies per dag  9-11 uur  /  12-14 uur  /  15-17 uur
  • Locatie: Caballero Fabriek in Den Haag. Goed bereikbaar en met voldoende parkeergelegenheid.

Kosten

  • Early bird (aanmelden vóór 1 Juni):  € 99,- per sessie  /  € 199 per dag
  • Na 1 Juni:  € 125,- per sessie  /  € 300 per dag

Seminar “Advocaat & Acquisitie”

Wat, waarom & hoe van pragmatische acquisitie: hoe werft u nieuwe klanten en nieuwe zaken.

26 November 2019    Zwolle
27 November 2019    Utrecht
28 November 2019   Den Bosch

Inzicht in het hoe & wat van acquisitie in de advocatuur. Dat is de kern van deze seminars. Daarnaast krijgt u en tal van praktische tips over hoe u dat in uw dagelijkse praktijk kunt integreren. Want acquireren kan je leren.

Direct aanmelden of stuur een email aan: bestellen@legalBizDev.nl

mindset results acquisitie cliënten

Voor wie ?

Voor advocaten die …

  • graag meer nieuw werk willen binnenhalen;
  • hun cliëntengroep willen uitbreiden;
  • een pragmatische aanpak willen hanteren;
  • heel efficiënt met hun beperkte tijd willen omgaan.

Wat u mag verwachten

Een interactieve kennissessie over de belangrijkste vaardigheden en de meest effectieve technieken om nieuwe cliënten en nieuwe zaken te werven.

Praktijkgericht, interactief en leerzaam.

Acquireren kan je leren.

Logistiek

  • Timing van elk seminar 9.00 – 11.30 uur
  • Locatie: centraal gelegen, goed bereikbaar met voldoende parkeergelegenheid.
  • Kosten: € 0,- per persoon
    Bij no-show of afmelding binnen 48 uur voor de start, draagt u € 25,- bij aan de organisatiekosten.
  • Voor dit seminar kunt u 2 PO punten opvoeren.
    U krijgt een certificaat van deelname.
klantgericht advocatuur klantgesprekken acquisitie

Kennissessie “Hoe werk je klantgerichter ?”

13 September, Laren

Op vrijdagochtend 13 September organiseert LegalBizDev.nl in samenwerking met Het Juridisch Netwerk Nederland een speciale kennissessie voor advocaten die hun gesprekken met klanten willen optimaliseren. Want acquireren kan je leren.

DOWNLOAD de brochure

Direct aanmelden of stuur een email aan: bestellen@legalBizDev.nl

Voor wie ?

Voor advocaten die …

  • klanten hoog in het vaandel hebben staan;
  • hun klantgerichte denken & doen willen verbeteren;
  • hun cliëntengroep willen uitbreiden;
  • behoefte hebben aan pragmatische tips voor hun klantcontacten.

Wat u mag verwachten

Een interactieve kennissessie over de belangrijkste vaardigheden en de meest effectieve technieken om je dienstverlening op de wensen van je klant aan te passen.

Praktijkgericht, interactief en leerzaam.

Logistiek

  • Vrijdag 13 September 2019
    9.45 – 12.15 uur gevolgd door een lunch
  • Locatie: De Groene Afslag in Laren (NH), direct langs de A1
  • Kosten: € 195,- per persoon bij aanmelding vóór 15 juli.
  • Voor deze kennissessie kunt u 2 PO punten opvoeren.
    U krijgt een certificaat van deelname.

VoorjaarsTournee “Acquisitie in Praktijk”

De stand van zaken van effectieve acquisitie: hoe brengt u dat in praktijk.

7 en 9 Mei 2019 – 6 plaatsen in Nederland

Tijdens deze seminars krijgt u inzicht in de praktijk van acquisitie. Daarnaast krijgt u ook vele praktische tips over hoe dat te versterken. Want acquireren kan je leren.

DOWNLOAD de brochure

acquisitie in praktijk advocatuur notariaat

Voor wie ?

Voor advocaten die …

  • Meer aandacht willen geven aan hun eigen omzet en praktijk.
  • Behoefte hebben aan een pragmatische aanpak voor acquisitie.
  • Concrete antwoorden willen op hun vragen.
  • Meer dan 3 jaar ervaring hebben.

Wat u mag verwachten

Een interactieve lezing over acquisitie  met inzicht en instrumenten voor meer resultaat & efficiency.

Praktijkgericht, interactief en leerzaam. Boordevol praktijkvoorbeelden.

Acquireren kan je leren.

Logistiek

  • Dinsdag 7 en Donderdag 9 mei 2019
  • Locaties: op centrale en goed bereikbare locaties in Amsterdam, Breda, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Zwolle.
  • Kosten: € 95,- per persoon
  • Elke deelnemer krijgt een exemplaar van het Handboek Legal Business Development.
seminar lezing advocatuur notariaat praktijkontwikkeling

Ontbijtseminar “Acquisitie met de WAB”

7 Maart 2019 – Amsterdam
12 Maart 2019 – Rotterdam

Acquireren kan je leren. Dat is de kern van deze seminars. U krijgt inzicht in de praktijk van acquisitie. Plus u krijgt tal van praktische tips over hoe u dat in uw praktijk kan brengen.

DOWNLOAD de brochure

Voor wie ?

  • Advocaten die een stap willen maken met hun acquisitie,
  • Kantoorbestuurders die dat willen faciliteren
  • Ondersteunend personeel die dat gaan realiseren

Wat u mag verwachten

Een informatieve sessie met inzicht, tips & tricks om de WAB te benutten voor acquisitie en binding van cliënten.

Logistiek

  • Donderdag 7 & dinsdag 12 maart 2019
  • 8.00 uur start. Voor koffie wordt gezorgd.
  • 9.30 uur klaar, u bent om 10 uur weer op kantoor.
  • Locatie: op een centrale en goed bereikbare locatie (details volgen).
  • Deelname is gratis: wij investeren graag in een kennismaking.
    No show of afmelden minder dan 24 uur vooraf – dan brengen we €50 kosten in rekening.

RondeTafelConferentie  “legal HR”

19 Maart 2019 – Den Haag

In samenwerking met TalentFirst organiseren we een Ronde Tafel Conferentie over

  • talentontwikkeling
  • employer branding
  • milennials
  • doorstroombeleid
ronde-tafel gesprek intervisie overleg teamwork

Voor wie ?

Voor betrokken HR professionals die

  • een nieuw HR-tijdperk pro-actief tegemoet willen treden;
  • daarover goed voorbereid willen communiceren met bestuur en partners, en die
  • bereid zijn tot uitwisselen van hun inzichten en meningen met andere HR-professionals.

Wat u mag verwachten

  • Een rondetafel conferentie over talentontwikkeling, employer branding, werkgeluk, millennials en doorstroombeleid
  • Met circa 6-8 andere, gelijkgestemde HR professionals van advocatenkantoren.

Logistiek

  • Dinsdag 19 maart 2019, 15.30 – 17.30
  • Locatie: CoachHuis, Raamweg 4, 2596 HL Den Haag.
  • Deelname is gratis: wij investeren graag in een kennismaking.
    No show of afmelden minder dan 24 uur vooraf – dan brengen we €50 kosten in rekening.
introductie referentie ambassadeur acquisitie

MasterClass “Intellectueel Acquireren”

1 November 2017 – Den Haag

Leg in 1 dag de basis voor meer cliënten, meer werk, meer omzet.

Praktijkgericht, interactief en leerzaam

Voor wie

Advocaten & notarissen die …

  • Echte verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen omzet en praktijk
  • Behoefte hebben aan een pragmatische aanpak voor acquisitie en klantenbinding.
  • Meer dan 5 jaar ervaring hebben

Maatschaps- en sectievoorzitters die …

  • Meer grip willen op de omzetontwikkeling van kantoor.
  • Beter sturing willen geven aan de commerciële activiteiten.
  • Commercieel gedrag van advocaten willen stimuleren & faciliteren.

Programma

  • Focus & strategie: waar ga ik acquireren?
  • Contact maken: het ontwikkelen van nieuwe cliëntrelaties
  • Van Contact naar Contract: het acquisitiegesprek
  • Offreren & tarieven
  • Opvolging & discipline
  • Organisatie van acquisitie: Legal Business Planning Template

Logistiek

21 Januari 2015 in Den Haag
18 Februari 2015 in Amsterdam

Beide dagen 15.30 – 18.00 uur, op makkelijke bereikbare locaties & gratis parkeren.

Vraag het materiaal aan

Van deze masterclass zijn de sheets en handleiding beschikbaar. U kunt dat via onderstaande knop aanvragen.

RondeTafelGesprek “Prijsbeleid 2.0”

21 Januari 2015 – Den Haag
18 Februari 2015 – Amsterdam

Een rondetafelgesprek over tarieven, klanten, prijsbeleid, verdienmodellen en veranderen.

Praktijkgericht, interactief en leerzaam

prijsdruk

Voor advocaten, notarissen en bestuurders die …

  • meer dan gemiddeld geïnteresseerd zijn in prijsbeleid en tarifering, en die
  • begrijpen dat een professioneel en pro-actief antwoord op klantvragen over tarieven noodzakelijk is, en die
  • willen leren hoe een gedegen prijsbeleid er uitziet en hoe daarover te communiceren met cliënten, en die
  • bereid zijn hun inzichten en meningen te delen en daarmee ook toegang krijgen tot de inzichten/meningen van anderen.

Wat u mag verwachten

  • Gesprekken waarbij de deelnemers zèlf aan het woord zijn: interactie & discussie (geen lezing of presentatie).
  • Aan de hand van stellingen en uw eigen vragen.
  • Een onafhankelijke & deskundige facilitator begeleidt het gesprek.

Logistiek

21 Januari 2015 in Den Haag
18 Februari 2015 in Amsterdam

Beide dagen 15.30 – 18.00 uur, op makkelijke bereikbare locaties & gratis parkeren.

Vraag het verslag aan

Van deze rondetafelgesprekken is een informatief verslag beschikbaar. U kunt dat via onderstaande knop aanvragen.