Hét boek over ondernemerschap voor de juridische praktijk
Ondernemerschap in advocatuur en notariaat is zo oud als de weg naar Kralingen maar krijgt pas sinds enkele jaren de inhoudelijke aandacht die het verdient.
Tot op heden was dat nogal theoretisch of organisatorisch en dat blijkt niet genoeg. Nu is er hét boek over ondernemerschap voor de juridische praktijk. Daarmee geeft u pragmatisch vorm aan uw ondernemerschap.
Officiële boekpresentatie: 4 Oktober 2023
Uw strategie aan het werk gezet
Meer en mee advocaten en notarissen maken plannen en budgetten. De uitvoering en het management daarvan blijken een stuk weerbarstiger. Dit handboek helpt daarbij.
Het behandelt stap voor stap alle elementen van ondernemerschap:
- Hoe u een keuze maakt voor een kantoor- of praktijkstrategie.
- Hoe die te vertalen naar actieplannen.
- Waarom klanten méér zijn dan juridische kwesties met een credit card eraan.
- Hoe HR, ICT, finance en business development op elkaar ingrijpen.
- Management van de praktijk en de mensen die daarin werken.
De hoofdlijnen
Tipjes van de sluier
Om een beeld te krijgen van wat u kunt verwachten, zijn hier de volgende delen van het boek al te lezen:
Dit handboek …
… brengt uw ondernemende denken & doen naar een hoger niveau, door:
- verhelderende inzichten,
- praktische handvatten, en
- bruikbare instrumenten.
Deze website …
… ondersteunt het handboek met instrumenten, templates, werkwijzen en methodes.
Deze kunt u downloaden (kosteloos) en dan zelf gaan gebruiken.
Daarmee kunt u zichzelf en uw medewerkers verder ontwikkelen op het terrein van ondernemerschap en klantgerichtheid.
Waarom dit boek ?
Juridische kennis en ervaring zijn al een tijd niet meer de enige instrumenten om toegevoegde waarde voor cliënten te creèren.
Het kennen en begrijpen van cliënten wordt steeds belangrijker om de juiste dienstverlening te (kunnen) bieden en daarmee interessante klanten en dito zaken aan te trekken.
Dat gaat verder dan alleen marketing en communicatie; het vraagt om een geintegreerde aanpak waarin clienten en hun behoeften, medewerkers en hun ontwikkeling, en de legal tech en financiën van de praktijk met elkaar in optimale balans zijn.
Dit handboek helpt daarbij.
De module ‘Ondernemerschap’ in de beroepsopleiding.
In 2022 heeft het onderwerp ondernemerschap zijn debuut gemaakt in de vernieuwde beroepsopleiding. De auteur van het boek is mede-ontwerper van deze module en is ook hoofddocent (1 van 2).
Het boek is een vergaande verdieping van de onderwerpen die in die module aan de orde komen.
Kennelijk tot grote tevredenheid van deze deelnemer.
Hét boek over ondernemerschap voor de juridische praktijk
Officiële boekpresentatie – woensdag 4 oktober
Van 15-17 uur: lezing, praktijkverhalen, discussies en nieuwe inzichten.
Bourgondische netwerkborrel.
Wees erbij, meld je aan.
Wat gaat u lezen?
Over de inhoud van het boek
De verschillende onderdelen van cliëntgericht ondernemerschap komen volop aan bod. Denk hierbij aan:
Toegevoegde waarde
Stap voor stap ontwikkeling van ondernemerschap
Het definitieve antwoord op missie en visie
Strategie – keuzes maken & implementeren
Verschillende cliënttypen en het belang van Know-Like-Trust
Hoe waarde-volle relaties leiden naar waarde voor cliënten en voor kantoor
Legal tech en cliëntgerichtheid
Management van ondernemende professionals
Financiën & performance management
Kantoororganisatie: structuur, cultuur en operatie
Klantenbinding + debieteurbeheer = rendement
Uurtarieven en de toekomst van prestatiebeloning
Reserveer uw exemplaar met voorrang
U kunt het boek direct bestellen: via de bestelknop opent u een email waarin u aangeeft
- het aantal boeken dat u wilt ontvangen, en
- uw adresgegevens.
De prijs bij de voorinschrijving: € 48,- incl. BTW (daarna € 55,-)
De factuur (incl. €6 verzendkosten) wordt met het boek meegestuurd. De betaaltermijn is 10 dagen.
We zorgen ervoor dat u het boek vóór de boekpresentatie van 4 oktober in huis heeft.