Pragmatisch    Deskundig

ontwikkeling advocaten notarissen toepassen
Juridische dienstverlening is vooral mensenwerk is. Dus is er continue aandacht nodig voor de ontwikkeling van mensen, secties en teams. Zodat ze ‘up to date’ blijven. Zodat ze mee kunnen met ontwikkelingen in de markt en bij cliënten. Iets wat de Orde van Advocaten en de KNB ook aanbevelen (lees: verplicht stellen).

Praktijkgericht, pragmatisch & professioneel

Ervaringsjaren bepalen de behoeften

Niet alle medewerkers zijn gelijk in hun interesse en inzet om hun praktijk te ontwikkelen. Dat heeft met ervaring te maken, maar ook met motivatie en kundigheid.

0 – 5  Jaar

beroepsopleiding advocaten ondernemerschap logoe
Nieuw en jong binnen het vak, binnen kantoor.

Ze ontdekken het werkende leven, de dynamiek van kantoor en gaan op zoek naar hun ‘eigen’ rechtsgebied.

Contact met klanten start. Eerste indruk is belangrijk.

Opties voor opleiding

  • Ondernemend denken & doen; dat kan jij ook (inspiratie)
  • Personal Branding voor juridische professionals
  • Starten met netwerk (uit)bouwen
  • Profileren met onderscheid
  • Acquireren zonder verkopen
  • Summerschool

Hun vragen & wensen

  • Zoeken naar hun eigen plek èn de manier waarop ze die willen invullen.
  • Zoeken naar balans tussen ‘meedoen met kantoor’ en ‘jezelf blijven’.
  • Focus op de juridisch inhoudelijke kanten: het vak willen leren (minder op klanten en klantrelaties)
  • Openheid/frisheid voor nieuwe mogelijkheden.

Vertaald naar leerdoelen

  • Kennismaking met acquisitie en profilering
  • Inspiratie om aan de slag te gaan
  • Basisvaardigheden voor klantcontact
  • Bijdragen aan méér werk bij bestaande klanten.

6+ Jaar

De urenstampende medewerkers. Met toekomstpotentieel …? Dat moet ontwikkeld worden.
groei succes ontwikkeling

Ze hebben hun juridisch specialisme. Ze worden vaker op specifieke cliënten en zaken ingezet.

Zelfstandig klantcontact neemt toe. De eerste stappen naar ‘meer bijdragen aan kantoor’ worden genomen.

Het echte toekomstpotentieel wordt beoordeeld en benut.

Opties voor opleiding

  • Legal Business Planning
  • Identificeren & onboarding van nieuwe klanten
  • Propositieontwikkeling voor Personal Branding
  • Jouw netwerk uitbouwen & benutten
  • Intellectueel acquireren
  • Jouw persoonlijk acquisitieplan in 1 dag
  • Hoe verkoop/verantwoord ik mijn uurtarief
  • Cliëntgerichte voorstellen/offertes schrijven
  • Klanten binden & uitbouwen (cross selling)
  • Van Contact naar Contract
  • Uurtarief, fixed fee of prestatiebeloning (inspiratie)
  • Netwerken kan wèl leuk zijn (en effectief)
  • Summerschool

Hun vragen & wensen

  • pro-actieve houding richting klanten,
  • deelname aan externe netwerken en
  • ideeën om hun klantenkring en omzetbijdrage uit te breiden.

Vertaald naar leerdoelen

  • Zelfstandige profilering
  • Begrijpen van klanten en hun ‘vraag-achter-de vraag’
  • Herkenbaar bijdragen aan acquisitie
  • Van contact naar contRact.

Partner potentials

jij concurrenten personal branding onderscheid
Ambities en met de kwaliteiten en mentaliteit om dat in te vullen.

Zij willen hun praktijk uitbouwen tot een zelfstandige business. Hun eigen praktijk: eigen klanten, erkend worden op omzetbijdrage, zelf aan het stuur zitten.

Wel binnen het grotere geheel van kantoor. Daarmee leggen ze vaak een basis voor het partnerschap.

Opties voor opleiding

  • Van Contact naar ContRact
  • Personal Branding naar de maatschap
  • Business Plan voor de BV IK
  • Het partnertraject met 100% succes
  • Meer zaken uit je netwerk halen
  • Meer impact met jouw leiderschap
  • De klant, mijn uurtarief en prestatiebeloning
  • Meer pitches winnen
  • Accountmanagement, klantwaarde & omzetgroei
  • Ambassadeurs  & referenties: creëeren & benutten
  • PeopleManagement, empathie en jouw persoonlijke stijl

Hun vragen & wensen

  • Verantwoordelijkheid dragen en invullen
  • Rendement van inspanningen
  • Bewust gekozen extern profiel dat bijdraagt aan acquisitie
  • Nieuwe cliënten worden geworden en de bestaande cliënten uitbouwen.

Vertaald naar leerdoelen

  • Business planning
  • Aanscherpen van vaardigheden
  • Meten & weten als basis voor plannen
  • Echte praktijkontwikkeling: de BV “ik”
  • Winnen van pitches

Actueel voor uw praktijkontwikkeling in 2023

Legal Business Planning 2024   (MasterClass)

Een pragmatische & praktische fundament.

MasterClass van 1 dag over “Legal Business Planning”
PLUS  3 follow-up coaching sessies (1-op-1)

  • Praktisch & pragmatisch
  • Met presentaties & opdrachten
  • Templates & best practices
  • Schrijven aan een Persoonlijk Business Plan
  • 6 PO punten

Inzicht

Instrumenten

Implementatie

Uurtarief => PrestatieBeloning   (seminar)

Uw toegevoegde waarde is hoger dan uw uurtarief.

Een seminar over prestatiebeloning en hoe u daar naar toe kan groeien.

  • Wat is ‘toegevoegde waarde’ ?
  • Uurtarief versus andere beloningsvormen (voor- & nadelen).
  • Wat is prestatiebeloning & hoe werkt het.
  • De weg van uurtarief naar value pricing.
  • 3 PO punten

Vernieuwend     Onderscheidend     Praktisch

Acquisitie-coaching

coaching klankborden jij wij

Meer resultaat in 15 minuten per dag.

Een training- en coachingprogramma dat u helpt  met antwoorden op:

  1. Hoe kom ik aan tafel (bij de juiste klanten) ?
  2. Hoe kom ik vervolgens tot zaken ?

Niet alleen LEERT u hoe dit moet. U gaat er actief mee aan de slag met een coach aan de zijlijn: elke 2-3 weken een klankbord-sessie als steun in de rug en als stok achter de deur.

Doelgericht & in actie komen: DOEN !

SummerSchool  ‘Ondernemerschap’

online summerschool ondernemerschap 2022 advocatuur notariaat

15 Mini-MasterClasses op het gebied van ondernemerschap, klanten en acquisitie.

Voor moderne advocaten en notarissen die

  • De zomerperiode willen benutten om hun kennis & inzicht bij te spijkeren
  • En daar concreet mee aan de slag gaan.

5 dagen lang, 3 sessies per dag, online.

In 60 minuten weer up-to-date met laatste inzichten.

Praktijkgericht

Interactief

Best practices

Voor secties, teams of heel kantoor

Ons ‘assortiment’

Voor de ontwikkeling van mensen, secties en teams zijn de volgende producten in te zetten.

Uiteraard is de specifieke vraag/behoefte een belangrijk uitgangspunt voor de verdere concrete invulling daarvan.

Klik op de afbeeldingen voor meer informatie

Pragmatische planing & uitvoering

legal business planning

Met deze workshop komt u tot een plan met structuur en heldere keuzes. Daarin wordt duidelijk wat u gaat doen en wanneer en wat dat moet gaan opleveren.

Een pragmatische aanpak zodat er een plan komt dat ècht uitgevoerd wordt.

Profilering met Onderscheid

Wat is er voor nodig om een professioneel en aansprekend profilering in de markt te kunnen zetten?

Onderscheidend, aansprekend, authentiek en practisch uitvoerbaar.

Acquisitie met gezond verstand

intellectueel acquireren voor advocaten en notarissen

Van contact naar contract: van een interessant gesprek of ontmoeting towwerken naar een waardevolle cliëntrelatie. Deze vervolgens uitbreiden naar acquisitie van interessante zaken.

Geen ‘verkopen’ maar cliënten helpen: op basis van kennis & ervaring en een passende presentatie daarvan, toewerken naar nieuwe opdrachten.

Meer werk bij huidige cliënten

meerwerk van bestaande klanten klantenbinding

Nieuwe omzet van uw huidige cliënten is 5x winstgevender
dan omzet van nieuw geacquireerde cliënten.

Het binden en uitdiepen van de relatie met de klanten is dus zéér de moeite waard. Weten welke klanten een dergelijk potentieel nog onbenut laten, leert u in deze workshop.

De B.V. “IK”

omzetgroei advocatuur notariaat praktijkontwikkeling BV IK

Hoe bouw ik mijn eigen praktijk met interessante zaken en waardevolle klanten?

Wat kan ik doen aan profilering, acquisitie en de binding van cliënten zodat mijn praktijk groeit ?

Waar begin ik? Wat heb ik nodig?
Wat wordt mijn weg naar succes?

Customer Journey Mapping

customer hourney workshop ken de klant

Begrijp de reis van de cliënt en verbeter uw dienstverlening

Vanaf het eerste contact via de intake en de offerte naar de behandeling van het dossier. Tot en met declareren en evalueren. Wat ervaart een cliënt? Hoe beoordeelt hij de dienstverlening? Waar zitten de verbeteropties.

Meer succes met pitches

pitch aanbesteding pitchcoach

Voor notarissen en advocaten die meer resultaat uit hun pitches willen halen.

Die vaker een aanbesteding willen winnen.

Die niet alleen met een lage prijs willen winnen.

Volg de MasterClass of schakel een PitchCoach in. Hun pragmatische en bewezen aanpak zorgt voor structureel hogere succeskansen.

SummerSchool

online summerschool ondernemerschap 2023 advocatuur notariaat

Besteed uw zomer zinvol. Volg een of meer praktische kortdurende bijeenkomsten over een specifiek onderwerp.

Inspiratie, inzicht en tips & tricks. Voor de verdere ontwikkeling van mensen, secties en teams.

5 Dagen, 3 sessies per dag, in 60 minuten up to date.

Voor jouw individuele ontwikkeling

Klankborden & Coaching

Als jij jouw praktijk zelf verder wil ontwikkelen dan wil dat je misschien liever 1-op-1 doen, zonder ‘pottekijkers’.

In onze praktijk krijgen we veel medewerkers (en partners) die buiten het zicht van kantoorgenoten werken aan hun commerciële ontwikkeling.

Daarvoor hebben we meerdere opties:

Klankbord

1-2 sessies van een uur voor specifieke vraagstukken, 2nd opinion of feedback. Nieuwe inzichten geven nieuwe opties en daarmee nieuwe energie.

Reflectie

2-4 sessies van anderhalf uur voor zelfreflectie op de eigen aanpak en resultaten. Prikkelende vragen laten je kijken en denken over zaken die nog niet eerder aan de orde kwamen. Hiermee ontstaan nieuwe perspectieven en mogelijkheden.

Coaching

4-8 sessies van anderhalf uur inzoomend op commerciële mindset en modus operandi. Diepgang in vragen, oorzaken blootleggen (i.p.v. symptomen), nieuwe werkwijzen ontdekken en uitproberen. Deze leiden naar duurzame versterking van je commerciële vaardigheden en resultaten.

Partner worden

Sta je op een lijstje? Heeft je partner iets laten vallen?
Wil je het zelf ook? Denk je dat je het kan?

Als jij overtuigd bent dat het partnerschap jouw toekomst moet zijn, dan is de vervolgvraag “Hoe overtuig je de zittende partners dat jij in staat bent je eigen praktijk te managen èn de mensen die daarin werken?”

Die vraag is veel makkelijker gesteld dan beantwoord. En omdat falen geen optie is, is een gedegen voorbereiding van belang.

Lees hier onze aanpak voor een dergelijk partnertraject.

0 Shares
Share
Tweet
Share