Effectieve acquisitie
in 15 minuten per dag

Performance Improvement Coaching

Besteedt u voldoende tijd aan het benaderen
van nieuwe en bestaande klanten?

Acquisitie en het werven van nieuwe cliënten is geen rocket science.
Tegelijkertijd is het voor veel advocaten en notarissen ook geen dagelijkse praktijk.

Tussen science en praktijk liggen de kansen om uw acquisitie te ontwikkelen.

Want effectieve acquisitie is een combinatie van

  1. Systematiek – het volgen van een plan.
  2. Kwantiteit – er iedere dag iets aan doen.

Dat is met dit effectieve acquisitie coaching programma eenvoudig te leren: Performance Improvement Coaching.

Wat is Performance Improvement Coaching ?

acquisitie performance improvement coaching

Het effectieve acquisitie coaching programma dat uw juridische kennis en ervaring benut om nieuwe zaken en relaties te realiseren. Dat ervaart u met deze eenvoudig te leren methode.

Het programma bestaat uit

  • een training in de methode, en
  • coaching on the job.

Deze aanpak helpt u om met regelmaat contact te maken EN te houden met relevante cliënten. Bovendien helpt het met het vinden en benaderen van nieuwe klanten.

Een persoonlijke coach en klankbord assisteert u bij het uitvoeren van uw eigen actieplan: elke week een coaching-moment en antwoord op uw vragen. Daarnaast leert u van de ervaringen van andere deelnemers in een maandelijkse intervisie.

Elke deelnemer doet mee aan:
  1. Inleidende online training
  2. Individueel actieplan
  3. Wekelijkse 1-op-1 coaching
  4. Maandelijkse collectieve online intervisie
  5. Monitoring van Key Performance Indicatoren
Performance Improvement Coaching = hèt effectieve acquisitie coaching programma.

Voor wie ?

Zowel (managing) partners als medewerkers hebben baat bij dit effectieve acquisitie coaching programma.

Voor Partners

Vragen van partners
  • Hoe krijgen we meer medewerkers aan het acquireren?
  • Waar haal ik de tijd vandaag om dat te begeleiden?
  • Hoe vergroot ik de effectiviteit van de acquisitie-inspanningen?
Antwoord voor partners
  • Geef ruimte om te leren
  • Stimuleer de eigen verantwoordelijkheid
  • Vertel niet HOE ze het moeten doen maar daag het eigen initiatief uit
  • Focus op inzet en resultaat; stimuleer de methode en de uitvoering.

Voor Medewerkers

Vragen van medewerkers
  • Meer (eigen) cliënten ZONDER te verkopen, hoe pak ik dat aan?
  • Kan ik dat wel, acquireren?
  • Hoe krijg ik meer plezier in acquisitie?
  • Hoe zorg ik dat ik met regelmaat aandacht besteed aan nieuwe cliënten?
Antwoorden voor medewerkers
  • Kom in actie en doe het elke dag. Een kwartier is voldoende.
  • Schrijf en praat in de taal van de cliënt (niet je eigen juridische jargon)
  • Nodig uit voor een dialoog.
  • Leer om gratis EN beknopt antwoord te geven om cliëntvragen.
  • Focus op kleine vragen: de grote komen dan vanzelf.

What’s in it for me ?

Voor deelnemers

  • Uitnutten van uw kennis en ervaring.
  • Meer cliëntenrelaties die langer duren.
  • Zelfverzekerdheid en plezier in acquisitie.
  • Minder druk op uren.

Voor partners

  • Structureel betere acquisitie door medewerkers.
  • Groeiend zelfvertrouwen bij medewerkers dus meer werkplezier.
  • Minder tijdsbeslag voor u en dus tijd over voor dossiers.
  • Omzetgroei
  • Meer en actievere medewerkers

Performance Improvement Coaching in concreto

Het programma van Performance Improvement Coaching bestaat uit

Vaardigheidstraining   (1 dagdeel)

  • Cliënt-relevante profilering   =>   lead generatie
  • Adviserend telefoneren   =>   conversie

Coaching & Klankbord   (elke week)

  • Wekelijkse 1-op-1 coaching
  • Maandelijkse groepscoaching
  • Stimulerend
  • Leren van/met elkaar
  • Confronterend (als nodig)

Meten & weten

  • Inzicht en handvatten voor verbetering

De methode in beeld

Kom in actie   (logistiek & kosten)

hulp advies begeleiding

Corona-proof :  alles gaat online

Deelname aan het programma is 3 maanden of langer

Deelnemers hebben elke week contact met hun persoonlijke coach.

Kosten

  • Training :  € 500  (eenmalig)
  • Coaching :  € 175   (per maand)
  • Succesfee :  10% van extra geïncasseerde omzet (of fixed fee van € 175 per maand)