Voorbeelden van onze projecten

Sinds 2009 kiezen advocaten- en notariskantoren voor onze begeleiding en advies.
Dat ze daar tevreden over zijn is prettig voor ons.
Is het ook voldoende om u te overtuigen …?
Daarom hier enkele voorbeelden van onze projecten. Geanonimiseerd, zoals u vast begrijpt.
Elke case is op 1 A4 samengevat. Klik op de afbeelding om dat te kunnen lezen.
Voor toelichting of sparren over hoe dit voor u kan werken …
neem contact op.
neem contact op.
Strategie praktijkgroep – aanscherpen & uitvoeren
Vraag
“Begeleidt ons in het aanscherpen (actualiseren) van onze strategie. En de vertaling naar concrete plannen en acties.”
Resultaten
Een gezamenlijk & gedragen beeld van de ‘stip op de horizon’.
Een plan-van-aanpak/routekaart die de weg naar die STIP aangeeft.
Enthousiasme voor het bijdragen aan marketing en acquisitie (en dus de uitvoering van dat plan).
MasterClass ‘Ondernemerschap’
Vraag
“Geef ons beter inzicht & instrumenten om ondernemerschap in uitvoering te brengen.”
“We moeten meer & vaker in actie komen !”
Resultaten
Elke deelnemer heeft persoonlijke ActieKalender.
Hogere betrokkenheid bij activiteiten om bij cliënten aan tafel te komen.
Meer energie en (zelf)vertrouwen in (uit)bouwen van nieuwe cliëntrelaties.
Betere benutting van netwerk, ambassadeurs & verwijzers
Vraag
“Hoe krijgen we meer referenties van onze cliënten?”
“Hoe benutten we die voor betere acquisitie?”
Resultaten
Groter bewustzijn t.a.v. de commerciële waarde van referenties.
Minder angst om referenties te vragen bij cliënten.
Meer structuur in de aanpak & meer zelfvertrouwen in de uitvoering.
Specialistenvereniging notariaat – strategiedag
Vraag
“Begeleidt ons bij focus aanbrengen in ons beleid voor de komende 4-5 jaar.
In gezamenlijkheid en met enthousiasme.”
Resultaten
Heldere keuzes gemaakt, in gezamenlijkheid.
Uitwerking in actieplannen met doel, actiestappen, verantwoordelijk bestuurslid, monitoring + rapportage.
Begeleiding voor aankomend partner
Vraag
“Help deze partner-to-be met versterking van zijn acquisitie”
“Hoe krijg ik de fijne kneepjes van business development onder de knie?”
Resultaten
“Ik vind acquisitie niet meer vervelend.
Ik heb vertrouwen in mijn kunnen en ga ermee aan de slag.”
“We zien een andere houding en ander gedrag, precies wat we wilden.”
Cultuuromslag – meer ondernemend denken & doen
Vraag
“Hoe versterken we het commerciële denken & doen binnen kantoor, zodat meerderen gaan bijdragen aan omzetgroei.”
Resultaten
“We hebben ècht een draai gemaakt in onze acquisitie.”
“Mensen hebben een andere mindset, hebben er lol in ÉN boeken resultaat.”
Kantoor-eigen ‘Academie voor Ondernemerschap’
Vraag
“Structureel opleidingsprogramma dat ons ondernemerschap versterkt”
“Iedereen gaat bijdragen op zijn/haar manier en niveau”
Resultaten
90% van advocaten heeft aan alle workshops meegedaan.
Rapportcijfers van deelnemers:
- 8,2 voor ’workshop is bruikbaar voor mijn ondernemerschap’
- 9,3 voor ‘toepasbaarheid in mijn juridische praktijk’
Meer acquisitie-kracht binnen het partnertraject
Vraag
“Ontwikkel het commerciële profiel en initiatief van deze senior medewerker zodat haar acquisitie versterkt”
Resultaten
Grote gedragsverandering: meer en betere acties PLUS … effect.
“Zonder jou had ik dit niet geleerd, laat staan gedaan, Dirk.”
Tijdelijke vervanging marketing/BD functionaris
Vraag
“Tijdelijke invulling van de rol is nodig. We hebben een concreet plan voor komend jaar nodig.”
Resultaten
Nieuw functieprofiel gedefinieerd en werving ontworpen. Nieuwe functionaris geselecteerd en on boarding begeleid.
Nieuw Business Development plan & draagvlak daarvoor gerealiseerd ruim vóór deadline.
Kantoorbrede CRM-werkwijze (incl. systeem) geïmplementeerd
Profilering & interne samenwerking
Vraag
“Hoe kunnen we ons beter profileren naar netwerk en klanten?”
“Wat betekent dat voor de samenwerking binnen kantoor?”
Resultaten
Individuele profielen aangescherpt incl. persoonlijke actieplannen om dat over het voetlicht te brengen.
Kantoorprofilering is beter en leidt tot betere zichtbaarheid en herkenbaarheid.
Medewerkers zijn meer betrokken en gemotiveerd.
Kantoor-heidag ’tegen’ de concurrent
Vraag
“Onze kantoordag moet interactief, leuk & leerzaam worden. Belangrijk om aan te werken: hoe zetten we ons af tegen de concurrent(en)?”
Resultaten
Meer concrete visie op ‘hoe de concurrent te bestrijden’.
Aanzet om marktpositie te versterken m.b.v. meer onderscheid in de kantoorpropositie.
Veel gelachen, veel creativiteit, veel samenwerking.