In Instrumenten

Is het crisis in uw bedrijf of kantoor? Meeste bedrijven en organisaties hebben in de afgelopen jaren al streng gekeken naar kosten en ingegrepen waar nodig en mogelijk. De advocatuur lijkt wat achter te lopen gezien de interesse in een studiemiddag over kostenbesparing van volgende week. 

Kosten zijn altijd (of horen dat te zijn) een aandachtspunt van het kantoormanagement. Met zoveel professionals die in zelfstandigheid hun werk moeten kunnen doen, is het belangrijk dat er iemand in de gaten houdt waar de kosten gemaakt worden en of die in verhouding staan tot de verwachte inkomsten.

make money

En daar zit de kneep, de inkomsten. Er is geen vennoot / kantoordirecteur / managing partner die omzet(groei) onbelangrijk vindt. Hoe komt het toch dat in economisch moeilijker tijden vaak de eerste gedachte gaat naar kostenbesparing? Het is begrijpelijk, want relatief makkelijk te realiseren. In ieder geval makkelijker dan omzetgroei. 

Omzetgroei is een resultaat van

  • kennis van cliënten en inzicht in hun behoeften en wensen
  • planmatige aanpak van acquisitie en klantenbinding
  • advocaten en notarissen die denken aan lange termijn relaties i.p.v. van korte termijn focus op dossiers,
  • bewust omgaan met meten en weten zodat leren en verbeteren mogelijk wordt
  • gedisciplineerde aandacht voor deze zaken: elke dag, week in week uit, maand na maand

Kortom, kostenbesparing is belangrijk, maar niet voldoende voor een florerend kantoor. Een lange termijn visie en bijbehorende actieplan om constante omzetgroei te realiseren, is dat wel.

Meer weten over hoe & wat van constante omzetgroei, neem contact op.

Recommended Posts
profilering onderscheid
0 Shares
Share
Tweet
Share