De zakelijke cultuur in Engeland en de V.S. is anders dan die van continentaal Europa.

Voor velen is dat voldoende reden om er laatdunkend, ja zelfs neerbuigend over te doen. Daarmee blijft de deur voor nieuwe inzichten en andere denk- en werkwijzen gesloten. Tot ziens, ‘vooruitgang’ !

Af en toe steekt er een pareltje op uit het grote aanbod van tips & tricks die vanuit de V.S. komen. AltManWeil is een advieskantoor dat met regelmaat interessant en leerzame onderzoeken en publicaties doet verschijnen.

Laatstelijk heeft het kantoor een aantal van haar consultants gevraagd hun favoriete BizzDev tactieken te benoemen. De publicatie die daaruit volgt is ZEER leesbaar en vooral heel praktisch toepasbaar. Ook voor Nederlandse advocaten en notarissen.

Een kleine bloemlezing.

  • “I sense that firms are overthinking LegalTech. They are spending increasing sums of money on people, technology, research. They invest in “Big Data” as the promised path to the holy grail, then argue about what they think they know and how to respond. 
    What ever happened to asking each client what they care about, how the firm is doing at delivering on that, and then collaborating with the client on solutions to make their experience better?”
  • “Team with an industry trade group to survey its members about current legal issues the member companies are facing. Ideally, the research report you publish will get some publicity and you will get some new client inquiries.”
  • “Most law firms talk about their strengths in client relationships and partnering but, in my experience, marketing and business development through a client relationship is ‘assumed’ more than it is done. In other words, more talk than action is the prevailing mode.”
  • “Some firms have key client programs. But again, in my experience, they tend to be fairly pro forma and primarily focus on what else the firm can sell rather than on strengthening relationships in a fundamental way.”

 

Download de PDF.

 

Recommended Posts