In Acquisitie, Notariaat
De mensen in uw kantoor vormen de kern van de dienstverlening van uw kantoor. De kwaliteit daarvan wordt bepaald door het volgen van een doelgerichte en efficiënte werkwijze. Alleen dan uw medewerkers tot top-resultaten komen.  Want betere mensen en werkwijze maken betere dienstverlening en resultaten.mensen werkwijzen resultaten pxp=p

Als u uw mensen ontwikkelt (en hun werkwijze ongemoeid laat) gaan de resultaten omhoog.

Kiest u om de werkwijze te verbeteren (en de mensen ongemoeid laat) dan gaan de resultaten ook omhoog.

Als u mensen èn werkwijze allebei ontwikkelt en verbetert, zullen ze elkaar versterken. Daardoor zullen de resultaten exponentieel verbeteren.

Lees ook de eerste pagina’s uit het relevante hoofdstuk.

Bronnen van verbetering en ontwikkeling

Voor alle drie de P’s is er een uitwerking worden zodat een optimale mix van uw Business Development ontstaat.

clientrelatie acquisitie medewerkersPeople

  • Kennis van klanten, hun voorkeuren, hun verwachtingen.  Bovendien ook kennis van het proces van acquisitie.
  • Bewustzijn of het begrip van de eigen kwaliteiten (en verbeterpunten). Ga met beiden aan de slag.
  • Houding/mindset ten aanzien van cliëntgerichtheid en acquisitie. De rest volgt hieruit.
  • Gedrag en de manier waarop cliënten benaderd en behandeld worden. Het gaat dus om wat uw medewerkers DOEN.

medewerkers werkwijze

Process

  • Structuur – planmatig uitrollen van de uitgestippelde strategie.
  • Aansturing – de sturing die de kantoorleiding (partners en management) geven aan alle kantoorgenoten.
  • Discipline – elke dag van de week een half uurtje bezig zijn met acquisitie en profilering. Volhouden en voltooien.
  • Meten & weten = leren & verbeteren – terugkijken op de inzet en de resultaten daarvan: wat ging goed en moet versterkt worden? Wat kan beter en hoe pakken we dat aan?

Performance

jij concurrenten personal branding onderscheid

Dit gaat uiteraard over de realisatie van doelstellingen en KPI’s. Dus om de 3 pijlers van business development:

  • Profilering – een onderscheidend profiel met aantrekkingskracht voor potentiële nieuwe cliënten.
  • Acquisitie – die effectief is (instroom van nieuw werk) en efficiënt (tegen redelijke kosten en inspanningen).
  • Binding van cliënten – de mate waarin cliënten bij u terugkomen om hun (nieuwe) zaken door u laten verzorgen.

Deze 3 elementen moeten leiden tot omzet- en winstgroei en daarmee aan een gezonde toekomst van kantoor en haar medewerkers. Immers, betere mensen en werkwijze maken betere dienstverlening en resultaten.

 

Hoe dit voor u kan werken?

Weten hoe P x P = P voor u kan werken? Lees meer achtergrond bij dit model en onze pragmatische dienstverlening.

Een (telefonisch) sparring-moment is makkelijk georganiseerd: bel met Dirk Heuff of mail hem.

Recommended Posts
what's in it for meintroductie referentie ambassadeur acquisitie
0 Shares
Share
Tweet
Share