Over uurtarieven, AFA’s en toegevoegde waarde.

Een toenemend aantal advocaten en notarissen heeft last van druk op hun tarieven: meer en meer cliënten stellen (kritische) vragen over de hoogte van facturen de gedeclareerde uren. Als dat al niet knaagt aan de tevredenheid van die cliënten, een onvolledig, niet-transparant of geheel waardeloos antwoord zal die tevredenheid snel naar nul doen dalen.

De oplossing om onder deze druk uit te komen ligt zeker niet in het verder verlagen van tarieven of het vrijuit toekennen van kortingen op facturen.

Al eerder schreven we een blog over pricing, en organiseerden een ronde tafel gesprek waarin 8 tips voor verbetering van declareren, factureren en incasseren. In de meest recente editie van Legal Business World kunt u lezen hoe met uw cliënt over toegevoegde waarde kan praten met instandhouding van uw tarief.

Het artikel leest u HIER online of als PDF-versie.

Wilt u sparren over de beste aanpak voor uw praktijk?  Voor een eerste kennismaking (kosteloos, als u dat wilt) belt of mailt u ons.

Recommended Posts