5 Tips die u vandaag al kunt inzetten.

Veel organisatoren kampen met lage aanmeldingspercentages voor hun seminars van 10-20%. Ze gooien het net zo breed mogelijk uit in de hoop dat een klein percentage van een grote groep nog steeds tot acceptabele aantallen zal leiden.

Het kan anders. Met meer kwaliteit, minder kwantiteit in de planning en voorbereiding leidt tot meer resultaat aan de eindstreep.

1    Scherpe afbakening van doelgroep

Bijvoorbeeld senior accountants werkend bij kantoren met 10 tot 50 medewerkers in onze KvK regio. Dat is veel scherper dan alle accountantskantoren in de buurt. Hoe scherper gedefinieerd, hoe beter ook uw uitnodiging.

2    Vraag uw netwerk om contact met hun contacten.

Bijvoorbeeld “Beste Jan, in jouw netwerk zit commercieel directeur Freek Willemse. Ik wil hem graag uitnodigen voor een event. Mag ik daarbij jouw naam noemen?”.  Uit ervaring blijkt dat 90% van uw netwerk JA zegt.

3    Schrijf een persoonlijke brief bij de uitnodiging

Bijvoorbeeld “Geachte heer Willemse, in Jan Hupkes hebben we een gezamenlijke zakelijke relatie. Daarom nodig ik u graag uit voor….”. Het feit dat u beiden Jan kent, verhoogt de aandacht die de heer Willemse aan uw uitnodiging zal geven.

4    Personal touch: handgeschreven aanhef

Als u er voor zorgt dat de aanhef met pen is geschreven en uw handtekening ook, dan verhoogt dat de attentiewaarde en daarmee de respons.

5    Formuleer de uitnodiging in de vaktaal van de doelgroep

Wat is voor hen op dit moment relevant & interessant? Neem dat als kapstok om uw event en dus ook uw uitnodiging aan op te hangen.

 

Meer weten?

Of advies/assistentie nodig? Neem contact op voor een kennismaking.

Recommended Posts